Coca-cola, PepsiCo, Honda, Unilever i Levi’s to tylko niektóre korporacje, które wycofały swoje reklamy z Facebooka. Akcja bojkotu pod nazwą “Stop hate for profit” jest pokłosiem rasistowskich komentarzy w serwisie. Zdaniem pozarządowych działaczy Facebook nie radzi sobie z mową nienawiści i rasizmem.
Sprawdź też: Nowy portal społecznościowy na rynku. Czy MeWe zastąpi Facebooka?
Korporacje wycofują się z Facebooka
Wielkie korporacje masowo rezygnują z reklam na Facebooku, chcąc w ten sposób zwrócić uwagę na problem hejtu i rasizmu w serwisie. Wśród bojkotujących firm znajdują się m.in.: Coca-Cola, Pepsico, Unilever, Levi’s, The North Face, Starbucks. Zdecydowana większość dołączyła też do ruchu “Stop hate for profit”.
Ruch ten ma już swoją własną stronę internetową, a jego głównym celem jest zwrócenie uwagi na to, że Facebook w niedostateczny sposób walczy z mową nienawiści i rasizmem. Zdaniem pozarządowych działaczy serwis m.in. pozwolił na szerzenie nienawiści przez media, które współpracowały z białymi nacjonalistami. Tłem sprawy jest oczywiście walka o sprawiedliwość rasową w Ameryce.
Akcje Facebooka lecą w dół
Korporacje nie zwlekały z podjęciem decyzji o przyłączeniu do bojkotu. Od przyszłego miesiąca przestaną reklamować się na Facebooku. Nie wiadomo, ile to potrwa, ale sytuacja już odbija się na wynikach serwisu. Akcje Facebooka straciły w ubiegłym tygodniu ok. 12 proc. na wartości. W lipcu wyniki mogą być gorsze.