Standardy reklam dla Chrome’a budziły kontrowersje już od dawna. Ostatnia duża aktualizacja miała miejsce w ubiegłym roku i nie została dobrze przyjęta. Chrome pracuje jednak nad nowymi standardami. Aktualizacja ma rozwiązać problem irytujących reklam w treściach video.

Zmiany już niedługo
Nowe standardy będą obowiązywać jeszcze w tym roku. Jak podaje Google, zmiany zostały opracowane po przeprowadzeniu badań na 45 000 użytkowników. Sprawdzono, jakie sponsorowane treści przeszkadzają w największym stopniu. Szczególną uwagę poświęcono reklamom video, które uznano za najbardziej irytujące. Podzielono je na 3 główne typy. Są to:
- reklamy lub grupy reklam pojawiające się przed rozpoczęciem video, trwające dłużej niż pół minuty, z możliwością pominięcia dopiero po 5 sekund;
- reklamy w trakcie video, które przeszkadzają w oglądaniu;
- reklamy pojawiające się nad wyświetlanym video lub zajmujące więcej niż 20% contentu.
Stop blokowaniu reklam
Grupa Coalition for Better Ads zaleciła, aby witryny przestały stosować wspomniane typy reklam w ciągu najbliższych 4 miesięcy lub nawet wycofały je na stałe. Chrome rozpocznie proces egzekwowania 5 sierpnia 2020 r.
Celem zmian jest doprowadzenie do momentu, w którym blokowanie reklam przestanie być potrzebne. Jednak aby tak się stało, najpierw muszą zostać usunięte treści reklamowe, które irytują użytkowników najbardziej. Pierwsze zmiany tego typu wprowadzono już w 2018 r., gdy celem stały się takie reklamy takie jak pop-upy i reklamy całoekranowe. Zdaniem Google od tamtego czasu współczynnik wykorzystywania aplikacji blokujących znacznie spada.
Źródło: 9to5google