Grupa Polsat przejęła Interię, właściciela m.in. portalu interia.pl. Inwestycja ta jest szansą rozwojową dla grupy. Portal Interia to trzeci największy w Polsce portal pod względem liczby użytkowników i odsłon. Cyfrowy Polsat jako jedna z nielicznych grup telekomunikacyjnych radzi sobie dobrze w tym roku.
Sprawdź też: Grupa Bauer zamyka wiele tytułów. Jakich już nie kupimy?
Interia przechodzi do Polsatu
Cyfrowy Polsat i Grupa Bauer porozumiały się w sprawie sprzedaży Interii. Pierwsze informacje na ten temat pojawiły się już w marcu, bo wtedy spółka telekomunikacyjna otrzymała wyłączność na negocjacje w sprawie zakupu. Wcześniej transakcją interesowały się też m.in. Agora i Wirtualna Polska.
Interia trafiła do Polsatu za cenę 422 mln zł. Transakcja może jednak nie zostać sfinalizowana, jeśli zgody nie wyrazi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jednocześnie Polsat poinformował, że jeśli zgoda nie pojawi się do końca roku, to sfinalizuje zakup ze środków własnych telewizji Polsat.
Interia to duża szansa dla Polsatu
Portal interia.pl jest trzecim największym portalem w polskim internecie pod względem odsłon i liczby użytkowników. Z badań Gemius/PBI wynika, że jako wydawca zajmował 6 miejsce na rynku. W sumie serwisy Interii odwiedziło w lutym ponad 18 mln internautów, co przełożyło się na 1,38 mld odsłon. To dużo więcej niż wygenerowały serwisy Grupy Polsat (133 mln odsłon, 8,9 mln internautów). Zdaniem ekonomistów nabycie portalu jest dla grupy kapitałowej Cyfrowego Polsatu strategicznym posunięciem i dużą szansą.