Jak podaje Bloomberg, producent piwa Corona straci nawet 169 mln dol. z powodu epidemii koronawirusa. Wszystko przez to, że ludzie błędnie utożsamiają markę piwa z wirusem.
Piwo Corona a koronawirus
Chociaż jeszcze do niedawna porównania piwa Corona z koronawirusem można było zobaczyć jedynie w memach, tak teraz sytuacja stała się poważna. Meksykański producent może stracić 169 mln dol. ze względu na nazwę marki, która brzmi podobnie do nazwy wirusa. W sieci pojawiło się wiele dezinformacji na ten temat, a coraz większą popularnością cieszą się hasła “beer virus” i “corona beer virus”. Dotyczy to zwłaszcza wyszukiwań w Ameryce Północnej, ale podobne hasła pojawiają się też w Europie i Azji.
Amerykanie rezygnują z koronawirusa
Co ciekawe, powiązanie piwa Corona z koronawirusem jest traktowane bardzo poważnie w Ameryce. Na pytanie, czy Amerykanie kupiliby słynne piwo, aż 38% badanych odpowiedziało, że nie kupiliby pod żadnym pozorem – z powodu koronawirusa właśnie.
Dezinformacje a koronawirus
Dezinformacje dotyczące koronawirusa są dużym problemem. Dla piwa Corona wiążą się z ogromnymi stratami, ale np. producentom maseczek przyniosły milionowe zyski. Zainteresowała się tym Światowa Organizacja Zdrowia, która założyła konto na TikToku. Dodają filmy na platformie, chce rozprawiać się z nieprawdziwymi informacjami dotyczącymi wirusa.