Eksperci są zdania, że i tak już dynamicznie zwiększający się rynek CAWI, wzrośnie jeszcze bardziej. Wszystko za sprawą pandemii, która sprzyja wykorzystywaniu tej metody. W ciągu 2-5 lat rynek tych badań może być wart nawet 300 mln zł.
Sprawdź też: Wartość rynku reklamy internetowej w Polsce wynosi już blisko 5 mld zł
Rynek CAWI urośnie
Jak podaje biznes.interia.pl, przytaczając słowa Prezesa Zarządu PBS, badania metodą CAWI stają się coraz popularniejsze. Popyt na nie oddają liczy, bo w 2005 r. te tzw. “wywiady online” zrealizowano mniej niż 100 tys. razy. Tymczasem już w 2010 r. przeprowadzono ponad milion tych badań. W 2019 r. było to już 7 mln.
Obecnie wartość tego rynku w Polsce wynosi ok. 140-150 mln zł, ale wartość rynku światowego to aż 50 mld dol. Niektórzy eksperci szacują, że na przestrzeni następnych 2-5 lat wartość CAWI w Polsce wzrośnie nawet o 50%. Ma to być efektem pandemii, ale nie tylko.
Poza koniecznością izolacji na rynek badań CAWI wpływ mają też inne czynniki. Zwiększają się kompetencje Polaków w zakresie korzystania z narzędzi online, a firmy intensywnie szukają sposobów na optymalizację wydatków. Ekspert SYNO POLAND podkreśla też, że przedsiębiorcom zależy na szybkiej i prostej realizacji. Dodatkowo metodę tę można zastosować właściwie w każdej branży.