Stało się to, czego wszyscy spodziewali się od dawna. Tesco znika z Polskie. Wszystkie swoje sklepy, centra dystrybucji i główną siedzibę sprzeda firmie Salling Group, do której należy m.in. sieć Netto. Transakcja szacowana jest na 900 mln zł.
Sprawdź też: Tesco opuszcza Azję. Potem Polska? Sieć straciła u nas 200 mln
Tesco wycofuje się z Polski
Jak podano w komunikacie prasowym, sieć sklepów Tesco wycofuje się z Polski. Sprzedaje wszystkie swoje sklepy i planuje skupić się na rozwoju działalności w innych krajach. – Widzieliśmy znaczącą poprawę wyników naszej działalności w Europie Środkowej, ale nadal dostrzegamy wyzwania rynkowe w Polsce. Ta transakcja pozwoli nam skoncentrować się w regionie na działalności w Czechach, na Węgrzech i Słowacji, gdzie mamy silniejszą pozycję rynkową i możliwości wzrostu oraz osiągamy marże i wyniki finansowe, które stanowią wartość dla grupy – wyjaśnia prezes grupy Dave Lewis.
Całkowitą wartość przedsiębiorstwa ustalono na 900 mln zł. Łączne wpływy netto mają wynieść ok. 819 mln zł, czyli 165 mln funtów. Do sfinalizowania transakcji dojdzie najpewniej w bieżącym roku finansowym.
Nabywcą Tesco jest Salling Group – firma obsługująca 11 mln klientów tygodniowo w Niemczech, Polsce i Danii. Należy do niej sieć sklepów Netto. Jej roczne obroty osiągają poziom ok. 7 mld funtów. Zatrudnia 50 tys. pracowników.