Brytyjski urząd ds. konkurencji i rynku (CMA) apeluje do władz o zaostrzenie przepisów wobec Google’a i Facebooka. Zdaniem CMA amerykańskie firmy całkowicie zdominowały brytyjski rynek reklamy cyfrowej, a ich mniejsi, brytyjscy rywale nie mogą konkurować na równych warunkach.
Sprawdź też: Facebook nie będzie utrzymywać australijskich mediów. Sprzeciwia się nowym regulacjom
Wielka Brytania zmieni przepisy?
CNBC donosi, że Wielka Brytania zamierza zaostrzyć przepisy wobec Google’a i Facebooka. Brytyjski urząd ds. konkurencji i rynku tłumaczy, że amerykańskie firmy technologiczne niemal całkowicie zdominowały brytyjski rynek reklamy cyfrowej. Ten w 2019 r. zarobił 14 mld funtów, ale aż 80% z tej kwoty zarobiły amerykańskie koncerny.
“Zaczynamy się obawiać, że w ostatnich latach Google i Facebook osiągnęły tak silną pozycję rynkową, że ich rywale nie mogą już z nimi konkurować na równych warunkach” – czytamy w oświadczeniu CMA.
Urząd chce, aby Wielka Brytania zaostrzyła przepisy wobec amerykańskich koncernów i zwiększyła ich kontrolę. Liczy na to, że lokalni przedsiębiorcy uzyskają większe wsparcie i szanse na rynku wyrównają się.
Warto też dodać, że CMA wzięło pod lupę Facebooka i Google’a już wcześniej. Rok temu urząd zaczął przeprowadzać kontrole tego, w jaki sposób koncerny gromadzą i przeprowadzają dane użytkowników. Serwis Marka Zuckerberga zadeklarował chęci do współpracy z brytyjskimi urzędnikami.