Z badań IAB AdEx wynika, że rynek reklamy internetowej w Polsce zwiększył swoją wartość. W 2019 roku wynosi już prawie 5 mld zł, a dokładnie 4,939 mld zł. Rok wcześniej jego wartość wynosiła niecałe 4,5 mld zł. Najwięcej wydajemy na display i marketing w wyszukiwarkach.
Sprawdź też: Kryzys dotknął 90% firm z branży reklamy
Rynek reklamy internetowej ma się coraz lepiej
W ubiegłym roku rynek reklamy online w Polsce zwiększył się o prawie pół miliarda. Jest to wzrost aż o 10,4 proc., do 4,94 mld zł. W 2018 roku rynek ten był wart 4,473 mld zł – przypomina IAB w swoim komunikacie.
Najnowsze badania IAB AdEx pokazują, że polski rynek reklamy internetowej rozwija się dynamicznie. Widać też, na jakie działania wydajemy najwięcej. Wydatki na reklamę display zwiększyły się o 8,5 proc., a na SEM aż o 10,3 proc. Bardzo duży wzrost odnotowano w przypadku ogłoszeń, bo wydatki na nie wzrosły o 22,6 proc. Coraz mniej wydajemy natomiast na e-mail marketing, którego wartość spadła o 10,9 proc.
W sumie największy udział % na rynku ma display (bez wideo), a tuż za nim jest SEM. Na następnych miejscach plasują się: ogłoszenia, wideo, e-mail, inne.
Warto też zwrócić uwagę na wydatki na mobile. Rola urządzeń mobilnych stale rośnie, a wraz z nią wartość tej części rynku. W sumie mobile odnotował wzrost na poziomie 17%.
Więcej informacji o tym, jak wygląda rynek reklamy internetowej w Polsce, znajdziesz na stronie IAB. Wraz z infografiką i komentarzem ekspertów.