Według najnowszych informacji Amazon prowadzi zaawansowane rozmowy z Pocztą Polską, a na polskim rynku e-commerce ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Nieoficjalnie mówi się, że gigant uruchomi swoją stronę przed początkiem sezonu zakupowego, czyli przed Czarnym Piątkiem.
Sprawdź też: Telewizja na żywo w Amazon Prime Video? Są na to plany
Amazon wchodzi na polski rynek
Pierwsze informacje o tym, że Amazon planuje oficjalnie zadebiutować na polskim rynku, pojawiły się już w lutym. Pisaliśmy o tym tutaj. Dotychczas zakupy w gigancie Jeffa Bezosa mogliśmy zrobić na polskojęzycznej wersji Amazon.de. Wiele wskazuje jednak na to, że już niebawem się to zmieni. Serwis ma bowiem prowadzić zaawansowane rozmowy z państwowym operatorem pocztowym.
Jak donosi “Dziennik Gazeta Prawna”, obie strony chcą rozpocząć współpracę jeszcze przed szczytem paczkowym. Media są zdania, że chodzi o Czarny Piątek, który rozpoczyna sezon zakupowy związany z promocjami i świątecznymi prezentami. W tym roku przypada on na 27 listopada.
Czekamy na potwierdzenie
Żadna ze stron nie skomentowała sprawy, dlatego zasady współpracy nie są jasne. Niemniej, Poczta Polska prawdopodobnie zajmie się dystrybucją przesyłek Amazona. Oznaczałoby to, że listonosze zamieniliby się poniekąd w kurierów. Według “DGP” państwowa spółka buduje w tym celu odrębny system dystrybucji. Dzięki temu dostawa paczek ma być efektywna i szybka.
Pojawienie się Amazona na polskim rynku e-commerce z pewnością zmieni wiele. Jednocześnie nasz polski gigant, Allegro, szykuje się do wejścia na giełdę.