Jak wynika z raportu agencji marketingowej Cyrek Digital, Polacy kupują nie tylko artykuły pierwszej potrzeby. Pandemia obudziła w internautach pasję m.in. do gier i rękodzieła. Kategoria zdrowie odnotowała 140% wzrost sprzedaży.
Zakupy podczas pandemii
Raport Cyrek Digital zawiera dane dotyczące sprzedaży w polskim serwisie Allegro. Autorzy porównali wartości sprzedaży poszczególnych kategorii z wartościami z poprzedniego roku w analogicznym okresie. Chodzi dokładnie o 13 marca – 5 kwietnia 2019 i 13 marca – 3 kwietnia 2020. W sumie przeanalizowano 30 milionów transakcji z 24 kategorii na łączną kwotę 2 mld PLN. Raport Cyrek Digital pokazuje, jak zmieniły się preferencje zakupowe online w trakcie pandemii.
Wyniki są zaskakujące. Okazało się, że Polakom niekoniecznie zależy na artykułach pierwszej potrzeby. To kategoria Konsole i automaty zanotowała największy wzrost, bo sprzedaż wzrosła niemal dwukrotnie (194%). Co ciekawe, przymusowa izolacja sprawiła, że zaczęliśmy interesować się rękodziełem (wzrost o 163%). Swoje mogą świętować też sprzedawcy gier (126%) i komputerów (111%).
Raport pokazuje też, które branże notują spadki z powodu koronawirusa. Są to m.in. sprzedawcy walizek – część branży turystycznej, o której raczej nie myślimy, a w którą pandemia uderzyła równie mocno.
Raport Cyrek Digital
Szczegółowe informacje na temat zakupów Polaków w czasie pandemii znajdują się w raporcie. Można go bezpłatnie pobrać ze strony agencji.