Francuski sąd utrzymał w mocy karę, która zapadła w sprawie ze stycznia zeszłego roku. Na jej mocy Google musi zapłacić 50 mln euro za naruszenie prywatności użytkowników i niewłaściwy sposób uzyskiwania zgody na wyświetlanie spersonalizowanych reklam. Koncern zapowiedział, że wprowadzi zmiany w swojej polityce.
Sprawdź też: Ubisoft pozywa Google i Apple
Google zapłaci rekordową karę
Agencja Reuters podaje, że mimo wątpliwości koncernu w sprawie wyroku ze stycznia ubiegłego roku sąd utrzymał w mocy karę. Oznacza to, że Google musi zapłacić rekordową karę za złamanie RODO. Jej wysokość to 50 mln euro i jeszcze nikt tyle zapłacić nie musiał. Niemniej trudno oprzeć się wrażeniu, że dla koncernu i tak nie jest to duża kara.
Zdaniem francuskiego sądu Google niejasno informował użytkowników o tym, w jaki sposób wyszukiwarka zbiera i wykorzystuje ich dane. Prośba o zgodę na wyświetlanie spersonalizowanych reklam również wzbudziła wątpliwości przedstawicieli prawa.
– Ludzie oczekują, że będą mogli zrozumieć i kontrolować sposób, w jaki ich dane są wykorzystywane, a my zainwestowaliśmy w wiodące w branży narzędzia, które pomagają im robić jedno i drugie. W tym przypadku nie chodziło o to, czy potrzebna jest zgoda na wyświetlenie spersonalizowanej reklamy, ale o to, jak dokładnie należy ją uzyskać. Biorąc pod uwagę decyzję sądu, przeanalizujemy, jakich zmian musimy dokonać – możemy przeczytać w oświadczeniu koncernu.
W wyroku podkreślono też, że dostępne informacje są czasami niekompletne. Dotyczy to “w szczególności okresu przechowywania danych i celów różnych operacji przetwarzania danych przeprowadzanych przez Google”.