Nastroje konsumenckie w czerwcu są lepsze niż w ostatnich miesiącach. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK pokazuje, że aktualnie oceny podniosły się (wzrosły) o 8 punktów procentowych. Aktualna ocena wynosi -15,2.
Sprawdź też: Kryzys sprawił, że co drugiemu Polakowi żyje się gorzej
Nastroje konsumenckie Polaków polepszają się
Z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich, czyli wskaźnika ilustrującego aktualne nastroje polskich konsumentów, wynika, że w przyszłość patrzymy bardziej optymistycznie. W stosunku do poprzednich miesięcy wskaźnik wzrósł o 8 punktów procentowych. Aktualnie wynosi więc -15,2, podczas gdy wcześniej wynosił nawet -23.
Nastroje konsumenckie polepszyły się w odniesieniu do oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Nastąpił wzrost z poziomu -23,9 do -12,2. Lepiej oceniamy też sytuację gospodarczą kraju (z -54,6 do -33,8), a także chętniej kupujemy (z -2,8 do -1,2). Nieco mniej optymistycznie oceniamy jednak swoją bieżącą sytuację finansową – ocena spadł z poziomu -11,6 do -13,5.
GfK podkreśla jednak, że wyniki ciągle mogą się zmieniać. “W krótkookresowej ocenie sytuacji, pomimo dostrzegalnego światełka w tunelu, należy podkreślić, iż jest ona nadal krucha i niepewna. Negatywne konsekwencje otwarcia się społeczeństw i rynków (co za tym idzie większej ekspozycji ludzi na wirusa) oraz wyraźnie liczny odsetek respondentów przekonanych o możliwej drugiej fali zachorowań, mogą skierować odsetki zakażonych oraz odczyty nastrojów konsumenckich znowu w niepożądanym kierunku. Jednocześnie skutecznie hamując mozolnie odbudowywany popyt konsumencki” – czytamy w komunikacie prasowym.