Wydawcy lokalnych gazet od dawna informowali o tym, że sieć sklepów Biedronka nie chce sprzedawać lokalnej prasy. Okazuje się jednak, że strony doszły do porozumienia, bo sklep uruchomiła właśnie pilotażową sprzedaż tygodników lokalnych. Na początek obejmie “Tygodnik Podhalański”, “Tygodnik Siedlecki”, “Tygodnik Zamojski” i “Nowiny Raciborskie”.
Sprawdź też: Lokalne gazety nie dla Biedronki. Wydawcy wydali oświadczenie
Biedronka będzie sprzedawać lokalne tygodniki
“Bułka poranna, kefir, banan i… gazeta lokalna. Biedronka uruchamia pilotażową sprzedaż tygodników lokalnych w wybranych sklepach. Pierwsze wydania trafią na półki już 16 czerwca” – informuje sieć w wydanym komunikacie prasowym.
W pilotażu bierze udział ponad 160 sklepów w 75 miejscowościach. Na początek pojawią się w nich 4 tytuły, które wybrano do testu po konsultacji ze Stowarzyszeniem Gazet Lokalnych. Będą to: “Tygodnik Podhalański”, “Tygodnik Siedlecki”, “Tygodnik Zamojski” oraz “Nowiny Raciborskie”.
Ryszard Pajura, prezes Stowarzyszenia Gazet Lokalnych, wyraził swoje zadowolenie z dojścia do porozumienia z siecią. “Cieszę się, że udało nam się spotkać i porozumieć z Biedronką, która była otwarta na rozmowy w sprawie dostępności gazet lokalnych. To ważny krok ze strony tej sieci handlowej. Nasi czytelnicy na pewno to zauważą i będą szukać w jej sklepach swoich ulubionych tytułów lokalnych” – stwierdził.
Sieć wyjaśnia natomiast, że chce sprawdzić, czy oferta prasy jest dla klientów atrakcyjna. Podkreśla też, że Biedronka kojarzy się przede wszystkim z żywnością. “Teraz wszystko znajduje się w rękach klientów, czytelników” – podsumował Grzegorz Pytko, dyrektor handlowy sieci.