Temat reklam w WhatsApp ostatnio ucichł, ale wszystko wskazuje na to, że Facebook z nich nie rezygnuje. Co więcej, firma do personalizacji reklam chce wykorzystać dane z portalu społecznościowego.
Reklamy w WhatsApp pojawią się
Jak podają dziennikarze The Information, Facebook nie rezygnuje z reklam w WhatsApp. Funkcja pojawi się w komunikatorze prawdopodobnie jeszcze w tym roku. Firma chce wykorzystać personalizację reklam znaną z serwisu społecznościowego, a nawet wykorzystać dane pozyskane właśnie przez Facebooka.
Przedstawiciel WhatsApp przyznał, że firma pracuje nad wprowadzeniem nowych funkcji do komunikatora. Dodał też, że reklamy pojawią się.
– Reklamy w Statusie pozostają długoterminową okazją dla WhatsApp i wierzymy, że w przyszłości dla użytkowników będzie to świetny sposób na odkrycie firmy, która może być dla nich ważna – wyjaśnił.
Personalizacja reklam w WhatsApp będzie możliwa dzięki integracji platform należących do Facebooka (oprócz WhatsAppa jest to też Messenger i Instagram). Treści będą dopasowane do zainteresowań użytkownika. Identyfikatorem wiążącym użytkownika z danymi z innych platform ma być numer telefonu.
Mark Zuckerberg planował pojawienie się reklam w komunikatorze jeszcze przed jego zakupem. Mimo to ostatnie informacje o tej funkcjonalności podano niemal rok temu. Pojawiły się więc głosy, że Facebook zrezygnował z reklam po tym, jak pomysł ten wielokrotnie skrytykowano. Teraz wszystko wskazuje na to, że użytkownicy WhatsAppa cieszyli się przedwcześnie.
Sprawdź też: Facebook stworzył własną aplikację gamingową