Jak wynika z badania Quality Watch dla BIG InfoMonitor, rosnące ceny frustrują już ponad połowę Polaków. W zeszłym roku największą frustrację wywoływały małe wynagrodzenia.
Rosnące ceny frustrują 51 proc. Polaków
Z badania wynikło, że już co drugi Polak jest sfrustrowany rosnącymi cenami. Dotyczy to 51 proc. badanych. Następna frustrująca rzecz zdaje się być daleko w tyle, bo są to małe wynagrodzenia, które frustrują 35 proc. Polaków. Dla porównania w zeszłym roku zbyt małe zarobki drażniły 40 proc. badanych i było to przyczyną największej frustracji. Zirytowanie rosnącymi cenami produktów i usług jest zatem szczególnie częste.
Martwią nas też inne rzeczy
Wśród frustrujących rzeczy pojawiła się też wizja niskiej emerytury, na którą zwróciło uwagę 31 proc. badanych. Tuż za nią pojawiły się negatywne informacje w mediach (24 proc) i stan zdrowia (23 proc.). Z badania wynikło również, że martwimy się wydatkami na leki i leczenie (20 proc.).
Frustrujący dla Polaków jest również brak czasu dla najbliższych, na co wskazało 16 proc. osób. Niepokoimy się także stanem majątkowym i mieszkaniowym, bo 14 proc. martwi się zaciągniętym kredytem, 11 proc. ryzykiem zaciągnięcia pożyczki przez cudzą osobą, 8 proc. brakiem mieszkania i 7 proc. brakiem miejsca zamieszkania.
Co ciekawe, 5 proc. badanych uznało, że nie ma powodów do frustracji.
Źródło: BIG InfoMonitor