Firma odzieżowa Adidas poinformowała, że planuje skupić się na wzmocnieniu własnej marki. W efekcie tej strategii Reebok, który do tej pory i tak nie przynosił zysków, będzie sprzedany. Więcej nowych planów na rozwój marki firma ujawni 10 marca, prezentując pięcioletnią strategię.
Sprawdź też: Budweiser po raz pierwszy od 37 nie zareklamuje się na Super Bowl
Adidas rezygnuje z Reeboka
Firma odzieżowa Adidas ogłosiła, że rozpoczęła formalny proces mający na celu „zbycie marki Reeboka”. Oznacza to po prostu tyle, że Reebok pójdzie na sprzedaż. To firma, którą Adidas kupił 15 lat temu. Planowano wtedy zwiększyć udział na rynku, uderzając tym samym w największego konkurenta, czyli Nike. Wszystko wskazuje jednak na to, że nie była to dobra decyzja.
Reebok w ostatnich latach notował złe wyniki. Obecnie stanowi jedynie 7 proc. całej sprzedaży Adidasa, co w stosunku do 2010 r. stanowi spadek o 11 proc. CNN podkreśla też, że sytuację pogorszyła pandemia. „Przymusowe zamykanie sklepów związane z pandemią koronawirusa i niepowodzenie w wykorzystaniu wzrostu popytu na odzież sportową wpłynęły negatywnie na sprzedaż w 2020 r. Przychody Reeboka spadły o 7% w trzecim kwartale w porównaniu z rokiem poprzednim. Sprzedaż Adidasa spadła o 2%”– czytamy.
Jak tłumaczy Kasper Rorsted, CEO Adidasa, w nadchodzących miesiącach zostaną podjęte działania, które mają zapewnić pomyślną przyszłość Reebokowi. Natomiast Adidas skupi się na własnej marce. – Możliwości długoterminowego wzrostu w naszej branży są bardzo atrakcyjne, szczególnie dla kultowych marek sportowych – powiedział.