Marketing Influencerzy mają zakaz używania filtrów upiększających. Na razie tylko...

Influencerzy mają zakaz używania filtrów upiększających. Na razie tylko w Wielkiej Brytanii

-

- Reklama -

Kampania #filterdrop zapoczątkowana przez Sashę Pallari doprowadziła do nieoczekiwanego obrotu sprawy. Dzięki niej brytyjski urząd ds. standardów reklamowych (ASA) zakazał używania filtrów upiększających do promowania produktów. Oznacza to, że influencerzy nie mogą używać filtrów na zdjęciach reklamowych.

Sprawdź też: KFC ogoliło Colonela Sandersa

Influencerzy muszą zrezygnować z filtrów

Brytyjski Urząd ds. standardów reklamowych (ASA) orzekł, że influencerzy nie mogą używać filtrów podczas promowania produktów. Dotyczy to zwłaszcza tych zdjęć, na których filtry wyolbrzymiają działanie produktu. Np. skóra wydaje się piękniejsza niż w rzeczywistości dzięki filtrowi, chociaż reklama może sugerować, że to zasługa użytego produktu.

Co ciekawe, przepis dotyczy także tych zdjęć, które zawierają informację o użyciu filtra. Niemniej, póki co odnosi się on jedynie do promocji na Instagramie. Nie wiadomo, czy brytyjski urząd uwzględni pozostałe media.

Decyzja ASA jest efektem kampanii #filterdrop, którą zainicjowała Sasha Pallari. Modelka rozpoczęła ten projekt jeszcze w lipcu ubiegłego roku, a jej celem było zachęcenie kobiet do pokazania „naturalnej skóry”.

„Liczba ludzi, którzy nie będą już porównywać się z reklamą wyglądu, który nie jest do osiągnięcia bez filtra, będzie zdumiewiająca. Zrobiliśmy to. Jestem taka dumna” – modelka ogłosiła na swoim Instagramie.

filterdrop Sasha Pallari

Natomiast BBC podkreśla, że oceny dotyczące zakazu są zróżnicowane. Zdaniem portalu influencerzy są przede wszystkim zaniepokojeni tym, w jaki sposób nowy przepis będzie egzekwowany. Wielu podkreśla jednak, że zgadzają się z założeniami orzeczenia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze

AliExpress nie rezygnuje z polskiego rynku. Wprowadzi duże zmiany

Allegro króluje na polskim rynku zakupów internetowych. Dodatkowo niebawem w Polsce pojawi się także Amazon. To duże zagrożenie dla...

Lokaty do lamusa? Polacy masowo wycofują pieniądze

Lokaty nie cieszą się zaufaniem Polaków. Jak wynika z najnowszych danych NBP, w ciągu roku wycofano z nich aż...

McDonald’s i inne sieci handlowe nie zgadzają się z ustawą krajobrazową. Pozwą Gdańsk

Z powodu ustawy krajobrazowej z przestrzeni miejskiej muszą zniknąć m.in. wielkoformatowe reklamy i billboardy. Jak się okazuje, dotyczy to...

Worki na śmieci z kodem kreskowym? Rząd daje zielone światło

Nowy projekt nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zakłada możliwość indywidualnego oznakowania worków na śmieci. Dzięki...

Prezes Rossmann Polska: Niemiec musi mieć stale niską cenę, a Polak promocje

Prezes Rossmann Polska w rozmowie z money.pl tłumaczy, dlaczego ceny w naszym kraju są wyższe od cen w Niemczech....

Ponad połowa Polaków spłaca jakieś pożyczki lub kredyty

Krajowy Rejestr Długów podał, że ponad połowa Polaków spłaca obecnie jakieś pożyczki lub kredyty. Większość stanowią pożyczki gotówkowe lub...

Warto przeczytać

AliExpress nie rezygnuje z polskiego rynku. Wprowadzi duże zmiany

Allegro króluje na polskim rynku zakupów internetowych. Dodatkowo niebawem...

Lokaty do lamusa? Polacy masowo wycofują pieniądze

Lokaty nie cieszą się zaufaniem Polaków. Jak wynika z...
- Reklama -

Może Cię zainteresowaćPOWIĄZANE
Polecane dla Ciebie