Marketing Adidas sprzedaje Reeboka. Planuje wzmocnić własną markę

Adidas sprzedaje Reeboka. Planuje wzmocnić własną markę

-

- Reklama -

Firma odzieżowa Adidas poinformowała, że planuje skupić się na wzmocnieniu własnej marki. W efekcie tej strategii Reebok, który do tej pory i tak nie przynosił zysków, będzie sprzedany. Więcej nowych planów na rozwój marki firma ujawni 10 marca, prezentując pięcioletnią strategię.

Sprawdź też: Budweiser po raz pierwszy od 37 nie zareklamuje się na Super Bowl

Adidas rezygnuje z Reeboka

Firma odzieżowa Adidas ogłosiła, że rozpoczęła formalny proces mający na celu „zbycie marki Reeboka”. Oznacza to po prostu tyle, że Reebok pójdzie na sprzedaż. To firma, którą Adidas kupił 15 lat temu. Planowano wtedy zwiększyć udział na rynku, uderzając tym samym w największego konkurenta, czyli Nike. Wszystko wskazuje jednak na to, że nie była to dobra decyzja.

Reebok w ostatnich latach notował złe wyniki. Obecnie stanowi jedynie 7 proc. całej sprzedaży Adidasa, co w stosunku do 2010 r. stanowi spadek o 11 proc. CNN podkreśla też, że sytuację pogorszyła pandemia. „Przymusowe zamykanie sklepów związane z pandemią koronawirusa i niepowodzenie w wykorzystaniu wzrostu popytu na odzież sportową wpłynęły negatywnie na sprzedaż w 2020 r. Przychody Reeboka spadły o 7% w trzecim kwartale w porównaniu z rokiem poprzednim. Sprzedaż Adidasa spadła o 2%”– czytamy.

Jak tłumaczy Kasper Rorsted, CEO Adidasa, w nadchodzących miesiącach zostaną podjęte działania, które mają zapewnić pomyślną przyszłość Reebokowi. Natomiast Adidas skupi się na własnej marce. – Możliwości długoterminowego wzrostu w naszej branży są bardzo atrakcyjne, szczególnie dla kultowych marek sportowych – powiedział.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze

Polska spółka będzie produkować szczepionki. Kurs wystrzelił w górę

Polska spółka Mabion podpisała umowę ramową z Novavax. Oznacza to, że będzie w posiadaniu technologii i prób technicznych potrzebnych...

Zoom jeszcze nigdy tyle nie zarobił. Firma podała wyniki

Zoom opublikował wyniki za IV kw. 2020 roku. Wynika z nich, że był to okres rekordowy dla firmy. Jej...

Polska Izba Hotelarzy zachęca do walki o odszkodowania od państwa

Polska Izba Hotelarzy przekonuje o skuteczności dochodzenia odszkodowań od państwa za straty spowodowane ograniczeniem działalności. W rozmowie z Newserią...

AliExpress nie rezygnuje z polskiego rynku. Wprowadzi duże zmiany

Allegro króluje na polskim rynku zakupów internetowych. Dodatkowo niebawem w Polsce pojawi się także Amazon. To duże zagrożenie dla...

Lokaty do lamusa? Polacy masowo wycofują pieniądze

Lokaty nie cieszą się zaufaniem Polaków. Jak wynika z najnowszych danych NBP, w ciągu roku wycofano z nich aż...

McDonald’s i inne sieci handlowe nie zgadzają się z ustawą krajobrazową. Pozwą Gdańsk

Z powodu ustawy krajobrazowej z przestrzeni miejskiej muszą zniknąć m.in. wielkoformatowe reklamy i billboardy. Jak się okazuje, dotyczy to...

Warto przeczytać

Polska spółka będzie produkować szczepionki. Kurs wystrzelił w górę

Polska spółka Mabion podpisała umowę ramową z Novavax. Oznacza...

Zoom jeszcze nigdy tyle nie zarobił. Firma podała wyniki

Zoom opublikował wyniki za IV kw. 2020 roku. Wynika...
- Reklama -

Może Cię zainteresowaćPOWIĄZANE
Polecane dla Ciebie