Serwis Pyszne.pl wprowadza specjalne środki wsparcia dla restauracji z powodu kolejnych restrykcji nałożonych na lokale. Pakiet pomocy zawiera m.in. 25% zniżki na usługę dowozu realizowaną przez platformę. Najbardziej poszkodowane restauracje będą mieć możliwość odroczenia opłat.
Sprawdź też: Gastronomia znowu zamknięta. Pojawiła się petycja do premiera
Pyszne.pl wesprze restauracje
Gastronomia, obok turystyki i transportu, jest jedną z branż najbardziej dotkniętych restrykcjami związanymi z panującą pandemią. Na początku marca wszystkie lokale zamknięto i już wtedy część z nich miała problem z utrzymaniem się na rynku. Teraz, gdy cały kraj objęto strefą czerwoną, gastronomia znowu ma duże problemy. Pyszne.pl, serwis do zamawiania jedzenia online, zwrócił na to uwagę.
„Choć większość restauracji powiązanych z Pyszne.pl zanotowało w ostatnim czasie wzrost dochodów, nowe obostrzenia wynikające z pandemii oznaczają znaczne obciążenie dla dużej części z nich. Mowa tu przede wszystkim o punktach gastronomicznych, generujących przeważającą część swoich przychodów ze sprzedaży na miejscu, i w których dostawy jedzenia stanowią mniejszą część modelu biznesowego” – czytamy w komunikacie cytowanym przez money.pl.
Aby pomóc lokalom w tym czasie, serwis stworzył pakiet pomocowy. To kolejna forma wsparcia, następująca po tej, którą wprowadzono w marcu. Restauracje będą mogły skorzystać z 25% zniżki na dowóz realizowany przez serwis. Oprócz tego pakiet zawiera zniesienie prowizji dla nowo zarejestrowanych lokali i dla zamówień z odbiorem na miejscu. Ponadto, najbardziej poszkodowane restauracje będą mogły skorzystać z odroczenia opłat.