Unilever zapowiedział, że przestanie kierować reklamy do dzieci poniżej 12. roku życia. Decyzja ta ma być powiązana z rosnącym wskaźnikiem otyłości wśród dzieci.
Nowe reguły już niedługo
Unilever zadeklarował, że reklamy w mediach tradycyjnych i społecznościowych przestaną być kierowane do dzieci poniżej 12. roku życia do końca 2020 r. Zakaz ma objąć produkty spożywcze i napoje koncernu, ale nie będzie dotyczyć reklam na wyświetlaczach w sklepach. W supermarketach wszystko zostanie “po staremu”, chociaż reklamy mają pojawiać się jedynie w sklepach “o określonym profilu żywieniowym”.
Unilever ma też zakończyć współpracę z influencerami, których przekazy kierowane są do dzieci. Ograniczy również promocje z wykorzystaniem kreskówkowych postaci.
Na początek lody
Zmiany mają najpierw objąć branżę lodów. Dotkną więc znane wszystkim mark np. Algidę czy Magnum. Nowa strategia firmy będzie wprowadzana stopniowo, aż do końca 2020 r. obejmie wszystkie produkty spożywcze i napoje.
Zmiany z troski o zdrowie dzieci?
Firma tłumaczy, że decyzja o rezygnacji z reklam skierowanych do dzieci jest odpowiedzią na dane opublikowane przez Światową Organizację Zdrowia. Według WHO 213 mln dzieci ma nadwagę, a 124 mln cierpią na otyłość.
Źródło: thedrum.com