Fundacja Polska Ziemia przygotowała kampanię, która ma zwrócić uwagę na problem smogu w Polsce. Wykorzystano w niej kultowe postaci rodem z internetu: Janusza, Halynę i Pjotera, czyli memiczne odpowiedniki polskiej rodziny.
“Poślij smoga do pieca”
Niecodzienna kampania Fundacji Polska Ziemia nazywa się “Poślij smoga do pieca”. Celowy błąd w tytule jest nawiązaniem do sposobu wypowiedzi bohaterów reklamy. Janusz, Halyna i Pjoter to postaci małp nosaczy, które miały swój początek w kulturze internetowej. Stały się odpowiednikami typowej polskiej rodziny i służyły do przedstawiania stereotypów.
Kampania składa się z serii spotów, w której Janusz, Halyna i Pjoter pokazują polskie przywary, które wpływają negatywnie na środowisko. Skupiono się przede wszystkim na tzw. kopciuchach, czyli starych piecach, w których spalić można wszystko.
Debaty i szkolenia
W ramach kampanii zostaną też przeprowadzone debaty i szkolenia, których głównym tematem będzie smog i wynikające z niego zagrożenia. W wydarzeniach będą brać eksperci. Każdy będzie mógł wziąć w nich udział, aby pogłębić swoją wiedzę. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie smogowicze.pl.