Allegro króluje na polskim rynku zakupów internetowych. Dodatkowo niebawem w Polsce pojawi się także Amazon. To duże zagrożenie dla AliExpress, którego udział w polskim e-handlu wynosi 3,1 proc. Chiński serwis nie zamierza jednak rezygnować z polskiego konsumenta. W tym celu wprowadzi duże zmiany.
Sprawdź też: Amazon wchodzi do Polski
AliExpress wprowadzi zmiany, by przekonać Polaków do zakupów
AliExpress to chiński gigant sprzedażowy, który ma całkiem sporo klientów również w Polsce. Jego udział na naszym rynku e-handlu wynosi ponad 3 proc., ale niebawem może się zmniejszyć. Do Polski ma wejść Amazon, a rodzime Allegro wcale nie zwalnia tempa. Drugi portal ma zresztą aż 36 proc. udziału na polskim rynku.
AliExpress konkuruje z innymi serwisami przede wszystkim ceną. Produkty z Chin potrafią kosztować nawet kilkanaście razy mniej od tych sprzedawanych w Polsce. Mimo to gigant wydaje się doskonale wiedzieć, że jego pozycja na polskim rynku nie jest już tak pewna. W lipcu w życie wejdzie dyrektywa unijna uszczelniająca podatek VAT. Nowe regulacje uderzą również w chińską platformę, której sprzedawcy będą musieli podnieść ceny, aby dalej zarabiać.
Co się zmieni?
Jak informuje Gazeta Wyborcza, platforma zamierza wprowadzić szereg zmian, aby zawalczyć o portfele Polaków. Zmiany te są odpowiedzią na przewagę Allegro. Jaką? Przesyłki z tego serwisu są dostarczane o wiele szybciej – dzięki paczkomatom nawet w 1-2 dni. Tymczasem na paczki z Chin trzeba czekać kilka tygodni. Aby temu zaradzić, AliExpress planuje zbudować magazyny w Polsce, dzięki czemu więcej produktów dotrze do konsumentów w trzy dni. Co więcej, od wiosny 70 proc. wszystkich paczek ma trafić do Polski w ciągu 15 dni.
Jednocześnie platforma planuje również wprowadzić możliwość zakupów na raty i ułatwić proces rozwiązywania sporów. Nie będą się toczyć w Chinach, lecz w Polsce.