Na Apart spadła fala krytyki. Marka w imieniu branży jubilerskiej poprosiła rząd o wsparcie finansowe, argumentując to brakiem pieniędzy na płace pracowników. Nie spodobało się to konsumentom. Kilka tygodni temu ukazała się bowiem bożonarodzeniowa kampania firmy, która wywołała wiele kontrowersji. Wzięły w niej udział gwiazdy, a spot z pewnością był kosztowny.
Sprawdź też: Rosną kontrowersje wokół Dnia Szpilek Moliera2
Apart w ogniu krytyki
Firma Apart wystosowała do wicepremiera apel o wsparcie dla branży jubilerskiej. Zdaniem marki również i ten sektor gospodarki poniósł straty z powodu pandemii i potrzebuje pomocy. Jak informuje w liście, sytuacja branży jubilerskiej jest bardzo zła. Z powodu zamknięcia galerii handlowych lokale „stoją przed dramatycznymi sytuacjami w zakresie znalezienia źródeł finansowania płac pracowników”.
Taka argumentacja nie spodobała się internautom. Konsumenci wytknęli Apartowi, że prowadzi kampanię reklamową z rozmachem, chociaż rzekomo nie ma pieniędzy na wypłaty dla pracowników. Sprawa dotyczy kontrowersyjnego spotu z udziałem Julii Wieniawy, Małgorzaty Sochy i Anny Lewandowskiej. Wiele osób zauważyło, że to czterominutowa reklama, która jest oderwana od rzeczywistości. Zdaniem internautów pokazuje świat, który nie istnieje. Wirtualna Polska oszacowała, że na samą emisję reklamy w telewizji marka wydała ok. 5 mln zł netto w ciągu 9 dni. Z powodu pandemii wiele osób martwi się brakiem pieniędzy, lecz Apart zdecydował się na kosztowny spot z udziałem gwiazd. Powstały nawet parodie reklamy, w których podkreślono sztuczność reklamy.
Apart tłumaczy się ze swoich działań
„Świąteczna kampania reklamowa, tak jak każda, jest realizowana w celu zwiększenia sprzedaży. Działania marketingowe pozwalają nam zniwelować straty, które wynikają z zamknięcia salonów i lockdownu” – komentuje Michał Stawecki cytowany przez Wirtualne Media. „Reklama była produkowana w sierpniu. Apart jest marką luksusową. Dostarczamy naszym klientom biżuterię ze srebra, złota, złotą z diamentami i zegarki. Nasze koncepty zawsze były luksusowe, nieco bajkowe, baśniowe. To jest nasz świat (…) o wsparcie prosimy, ponieważ chcemy być traktowani tak samo, jak inne firmy handlowe będące w takiej samej sytuacji jak my”.
Mimo tłumaczeń internauci nie zostawiają suchej nitki na firmie. Większość podkreśla, że działania marketingowe Apartu stoją w opozycji do rzekomo trudnej sytuacji finansowej.
Fot. Apart / materiały prasowe