Marketing Apart w ogniu krytyki. Nie ma na wypłaty dla...

Apart w ogniu krytyki. Nie ma na wypłaty dla pracowników, ale tworzy reklamy z gwiazdami

-

- Reklama -

Na Apart spadła fala krytyki. Marka w imieniu branży jubilerskiej poprosiła rząd o wsparcie finansowe, argumentując to brakiem pieniędzy na płace pracowników. Nie spodobało się to konsumentom. Kilka tygodni temu ukazała się bowiem bożonarodzeniowa kampania firmy, która wywołała wiele kontrowersji. Wzięły w niej udział gwiazdy, a spot z pewnością był kosztowny.

Sprawdź też: Rosną kontrowersje wokół Dnia Szpilek Moliera2

Apart w ogniu krytyki

Firma Apart wystosowała do wicepremiera apel o wsparcie dla branży jubilerskiej. Zdaniem marki również i ten sektor gospodarki poniósł straty z powodu pandemii i potrzebuje pomocy. Jak informuje w liście, sytuacja branży jubilerskiej jest bardzo zła. Z powodu zamknięcia galerii handlowych lokale „stoją przed dramatycznymi sytuacjami w zakresie znalezienia źródeł finansowania płac pracowników”.

Taka argumentacja nie spodobała się internautom. Konsumenci wytknęli Apartowi, że prowadzi kampanię reklamową z rozmachem, chociaż rzekomo nie ma pieniędzy na wypłaty dla pracowników. Sprawa dotyczy kontrowersyjnego spotu z udziałem Julii Wieniawy, Małgorzaty Sochy i Anny Lewandowskiej. Wiele osób zauważyło, że to czterominutowa reklama, która jest oderwana od rzeczywistości. Zdaniem internautów pokazuje świat, który nie istnieje. Wirtualna Polska oszacowała, że na samą emisję reklamy w telewizji marka wydała ok. 5 mln zł netto w ciągu 9 dni. Z powodu pandemii wiele osób martwi się brakiem pieniędzy, lecz Apart zdecydował się na kosztowny spot z udziałem gwiazd. Powstały nawet parodie reklamy, w których podkreślono sztuczność reklamy.

Apart tłumaczy się ze swoich działań

„Świąteczna kampania reklamowa, tak jak każda, jest realizowana w celu zwiększenia sprzedaży. Działania marketingowe pozwalają nam zniwelować straty, które wynikają z zamknięcia salonów i lockdownu” – komentuje Michał Stawecki cytowany przez Wirtualne Media. „Reklama była produkowana w sierpniu. Apart jest marką luksusową. Dostarczamy naszym klientom biżuterię ze srebra, złota, złotą z diamentami i zegarki. Nasze koncepty zawsze były luksusowe, nieco bajkowe, baśniowe. To jest nasz świat (…) o wsparcie prosimy, ponieważ chcemy być traktowani tak samo, jak inne firmy handlowe będące w takiej samej sytuacji jak my”.

Mimo tłumaczeń internauci nie zostawiają suchej nitki na firmie. Większość podkreśla, że działania marketingowe Apartu stoją w opozycji do rzekomo trudnej sytuacji finansowej.

 

Fot. Apart / materiały prasowe

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze

AliExpress nie rezygnuje z polskiego rynku. Wprowadzi duże zmiany

Allegro króluje na polskim rynku zakupów internetowych. Dodatkowo niebawem w Polsce pojawi się także Amazon. To duże zagrożenie dla...

Lokaty do lamusa? Polacy masowo wycofują pieniądze

Lokaty nie cieszą się zaufaniem Polaków. Jak wynika z najnowszych danych NBP, w ciągu roku wycofano z nich aż...

McDonald’s i inne sieci handlowe nie zgadzają się z ustawą krajobrazową. Pozwą Gdańsk

Z powodu ustawy krajobrazowej z przestrzeni miejskiej muszą zniknąć m.in. wielkoformatowe reklamy i billboardy. Jak się okazuje, dotyczy to...

Worki na śmieci z kodem kreskowym? Rząd daje zielone światło

Nowy projekt nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zakłada możliwość indywidualnego oznakowania worków na śmieci. Dzięki...

Prezes Rossmann Polska: Niemiec musi mieć stale niską cenę, a Polak promocje

Prezes Rossmann Polska w rozmowie z money.pl tłumaczy, dlaczego ceny w naszym kraju są wyższe od cen w Niemczech....

Ponad połowa Polaków spłaca jakieś pożyczki lub kredyty

Krajowy Rejestr Długów podał, że ponad połowa Polaków spłaca obecnie jakieś pożyczki lub kredyty. Większość stanowią pożyczki gotówkowe lub...

Warto przeczytać

AliExpress nie rezygnuje z polskiego rynku. Wprowadzi duże zmiany

Allegro króluje na polskim rynku zakupów internetowych. Dodatkowo niebawem...

Lokaty do lamusa? Polacy masowo wycofują pieniądze

Lokaty nie cieszą się zaufaniem Polaków. Jak wynika z...
- Reklama -

Może Cię zainteresowaćPOWIĄZANE
Polecane dla Ciebie