Reklamy podczas transmisji Super Bowl są wielkim wydarzeniem nie tylko dla Amerykanów, ale także dla specjalistów od marketingu na całym świecie. W tym roku będą jednak trochę inne. Po raz pierwszy od 37 lat na transmisji nie zareklamuje się Budweiser. Właściciel marki przekaże ten budżet na inny cel.
Sprawdź też: Pyszne.pl pomoże restauracjom
Budweiser rezygnuje z reklam na Super Bowl
„Właściciel Budweisera, Anheuser-Busch, oświadczył, że planuje realokację pieniędzy, które zostałyby przeznaczone na 30-sekundowy spot Budweisera, aby wesprzeć kampanię Ad Council promującą szczepienia przeciwko koronawirusowi” – informuje BBC.
Oznacza to, że po raz pierwszy od 37 lat Budweiser nie zareklamuje się podczas Super Bowl. Zaangażuje się za to w promocję szczepionek przeciwko COVID-19. Jednocześnie marka dodała swój spot z okazji Super Bowl w serwisie YouTube. Jego nazwa to „Bigger Picture”, a reklama ma pokazać, że Amerykanie mogą zrobić wszystko, ale przede wszystkim muszą razem współpracować dla wspólnego dobra. Szczepionki mają być jedną z takich rzeczy, które wymagają wspólnego zaangażowania.
BBC donosi, że to również inne marki zamierzają zrezygnować z czasu antenowego podczas transmisji Super Bowl. Wśród nich znajdują się także Pepsi, Coca-Cola czy Hyundai.
Co roku Super Bowl przyciąga przed ekrany miliony widzów i jest jedną z najdroższych transmisji na świecie. W 2020 roku widzów było aż 100 milionów.