#StayHome czy też polskie #Zostańwdomu to trendujące na całym świecie hashtagi. Mają zachęcić ludzi do niewychodzenia z domu w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się pandemii. Do akcji dołączyła też IKEA, przygotowując specjalny spot.
“I Stay Home” od IKEA
Pandemia koronawirusa ciągle się rozprzestrzenia. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na ograniczenie tego zjawiska jest odizolowanie się od reszty społeczeństwa. Jeszcze nim rządy wprowadziły restrykcje dotyczące wychodzenia z domu, w sieci już trendowały hashtagi zachęcające do pozostania w miejscu zamieszkania. Teraz w wielu krajach jest to już przymus, w Polsce tylko częściowy. Według nowych zasad opuszczać mieszkania możemy tylko wtedy, gdy jest to uzasadnione. Dotyczy to takich sytuacji jak robienie zakupów, wyjście z psem czy pójście po leki do apteki.
Hiszpański oddział IKEA zwrócił uwagę na to, że mimo zakazów wielu ludzi na całym świecie opuszcza mieszkania. Przygotował uniwersalny spot w duchu #Zostańwdomu, który ma zachęcić konsumentów do odpowiedzialnych wyborów. Pomysł na reklamę jest niecodzienny, bo do odbiorcy zwraca się jego dom – miejsce odpoczynku, zabawy, celebracji dobrych chwil. Sieć podkreśliła też fakt, że dom zawsze przy nas będzie i jest miejscem bezpiecznym. W kontekście trwającej pandemii przekaz ten jest szczególnie poruszający.
Reklamę zrealizowała agencja McCann.
Sprawdź też: Premier spotkał się z youtuberem, aby porozmawiać o koronawirusie