Marketing „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie” – Tesco sprawdziło, dlaczego marnujemy...

„Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie” – Tesco sprawdziło, dlaczego marnujemy żywność i rusza z nową kampanią

-

- Reklama -

Tesco przeprowadziło badania dotyczące tego, dlaczego Polacy marnują jedzenia. Wnioski z nich stały się punktem wyjścia do kampanii „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie”. Sklep chce w ten sposób zwiększyć świadomość Polaków na temat marnowania żywności.

Sprawdź też: Zakupy na zapas. Polacy mogą stracić od 200 do 1 000 zł

Polacy nie dbają o żywność

„Dla co trzeciego Polaka największym problemem w niemarnowaniu żywności jest brak umiejętności oceny po wyglądzie lub zapachu, czy określone artykuły wciąż nadają się do spożycia. Jedna czwarta z nas nie posiada umiejętności właściwego zaplanowania zakupów lub nie ma wystarczającej wiedzy o właściwym przechowywaniu produktów. Co czwarty Polak przyznaje również, że robi za duże zapasy” – wynika z badań przeprowadzonych przez Tesco.

Jak podaje sklep, tylko co czwarty Polak robi zakupy według planu. 15% robi je spontanicznie. Co ciekawe, ponad połowa badanych uważa, że posiada wiedzę o tym, jak przechowywać żywność, aby jej nie zmarnować. Wyniki tego jednak nie potwierdzają. Okazuje się też, że kobiety w większym stopniu odczuwają poczucie winy z powodu marnowania jedzenia (56%). Z badań wynika również, że stopień wiedzy o marnowaniu jedzenia zależy od wykształcenia. Im wyższe, tym więcej wiemy o prawidłowym gospodarowaniu żywności.

„Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie”

Badania przeprowadzone przez sklep stały się punktem wyjścia do przeprowadzenia nowej kampanii. „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie” ma zwiększyć świadomość Polaków o tym, jak gospodarować żywnością.

„Wiedza na temat niemarnowania żywności wciąż nie jest wystarczająca i chcemy to zmienić, docierając z naszą kampanią do jak największej liczby osób, bez względu wiek, płeć i wykształcenie. Wierzymy, że dzięki naszym prostym i praktycznym poradom, uda się dołożyć cegiełkę w kwestii edukacji nt. szanowania żywności – zarówno w zakresie kupowania, jak i przechowywania produktów, by nie powielać błędnych wzorców” – czytamy w komunikacie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze

Ile zarabia się w McDonald’s? Stawki dla pracowników

McDonald's płaci swoim pracownikom według ustalonych stawek godzinowych, co oznacza, że ich wynagrodzenie jest oparte na konkretnych czynnikach, takich...

Kurs bitcoina rośnie w kierunku $25 000

W tym momencie jeden bitcoin jest wart 24 715 USD. Oznacza to, że cena wzrośnie o około 10% każdego...

Jaki serwis stremingowy wybrać?

Istnieje wiele różnych serwisów streamingowych, które oferują dostęp do filmów, programów telewizyjnych, muzyki i innych treści. Ostateczny wybór zależy...

Zarządzanie przez cele — jaki ma wpływ na funkcjonowanie firmy?

Zarządzanie przez cele (ang. Management by Objectives, MBO) to podejście do zarządzania, które skupia się na ustalaniu celów i...

Kwota wolna od podatku a Nowy Polski Ład?

"Kwota wolna od podatku" to kwota dochodu, którą nie trzeba opodatkować w Polsce. W 2023 roku wynosi ona 30...

Kiedy następuje nabycie prawa do 26 dni urlopu?

Ilość dni urlopowych przy umowie o pracę zależy od kraju, w którym umowa jest zawarta, a także od indywidualnych...

Warto przeczytać

Ile zarabia się w McDonald’s? Stawki dla pracowników

McDonald's płaci swoim pracownikom według ustalonych stawek godzinowych, co...

Kurs bitcoina rośnie w kierunku $25 000

W tym momencie jeden bitcoin jest wart 24 715...
- Reklama -

Może Cię zainteresowaćPOWIĄZANE
Polecane dla Ciebie