Tesco przeprowadziło badania dotyczące tego, dlaczego Polacy marnują jedzenia. Wnioski z nich stały się punktem wyjścia do kampanii „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie”. Sklep chce w ten sposób zwiększyć świadomość Polaków na temat marnowania żywności.
Sprawdź też: Zakupy na zapas. Polacy mogą stracić od 200 do 1 000 zł
Polacy nie dbają o żywność
„Dla co trzeciego Polaka największym problemem w niemarnowaniu żywności jest brak umiejętności oceny po wyglądzie lub zapachu, czy określone artykuły wciąż nadają się do spożycia. Jedna czwarta z nas nie posiada umiejętności właściwego zaplanowania zakupów lub nie ma wystarczającej wiedzy o właściwym przechowywaniu produktów. Co czwarty Polak przyznaje również, że robi za duże zapasy” – wynika z badań przeprowadzonych przez Tesco.
Jak podaje sklep, tylko co czwarty Polak robi zakupy według planu. 15% robi je spontanicznie. Co ciekawe, ponad połowa badanych uważa, że posiada wiedzę o tym, jak przechowywać żywność, aby jej nie zmarnować. Wyniki tego jednak nie potwierdzają. Okazuje się też, że kobiety w większym stopniu odczuwają poczucie winy z powodu marnowania jedzenia (56%). Z badań wynika również, że stopień wiedzy o marnowaniu jedzenia zależy od wykształcenia. Im wyższe, tym więcej wiemy o prawidłowym gospodarowaniu żywności.
„Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie”
Badania przeprowadzone przez sklep stały się punktem wyjścia do przeprowadzenia nowej kampanii. „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie” ma zwiększyć świadomość Polaków o tym, jak gospodarować żywnością.
„Wiedza na temat niemarnowania żywności wciąż nie jest wystarczająca i chcemy to zmienić, docierając z naszą kampanią do jak największej liczby osób, bez względu wiek, płeć i wykształcenie. Wierzymy, że dzięki naszym prostym i praktycznym poradom, uda się dołożyć cegiełkę w kwestii edukacji nt. szanowania żywności – zarówno w zakresie kupowania, jak i przechowywania produktów, by nie powielać błędnych wzorców” – czytamy w komunikacie.