Marketing „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie” – Tesco sprawdziło, dlaczego marnujemy...

„Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie” – Tesco sprawdziło, dlaczego marnujemy żywność i rusza z nową kampanią

-

- Reklama -

Tesco przeprowadziło badania dotyczące tego, dlaczego Polacy marnują jedzenia. Wnioski z nich stały się punktem wyjścia do kampanii „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie”. Sklep chce w ten sposób zwiększyć świadomość Polaków na temat marnowania żywności.

Sprawdź też: Zakupy na zapas. Polacy mogą stracić od 200 do 1 000 zł

Polacy nie dbają o żywność

„Dla co trzeciego Polaka największym problemem w niemarnowaniu żywności jest brak umiejętności oceny po wyglądzie lub zapachu, czy określone artykuły wciąż nadają się do spożycia. Jedna czwarta z nas nie posiada umiejętności właściwego zaplanowania zakupów lub nie ma wystarczającej wiedzy o właściwym przechowywaniu produktów. Co czwarty Polak przyznaje również, że robi za duże zapasy” – wynika z badań przeprowadzonych przez Tesco.

Jak podaje sklep, tylko co czwarty Polak robi zakupy według planu. 15% robi je spontanicznie. Co ciekawe, ponad połowa badanych uważa, że posiada wiedzę o tym, jak przechowywać żywność, aby jej nie zmarnować. Wyniki tego jednak nie potwierdzają. Okazuje się też, że kobiety w większym stopniu odczuwają poczucie winy z powodu marnowania jedzenia (56%). Z badań wynika również, że stopień wiedzy o marnowaniu jedzenia zależy od wykształcenia. Im wyższe, tym więcej wiemy o prawidłowym gospodarowaniu żywności.

„Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie”

Badania przeprowadzone przez sklep stały się punktem wyjścia do przeprowadzenia nowej kampanii. „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie” ma zwiększyć świadomość Polaków o tym, jak gospodarować żywnością.

„Wiedza na temat niemarnowania żywności wciąż nie jest wystarczająca i chcemy to zmienić, docierając z naszą kampanią do jak największej liczby osób, bez względu wiek, płeć i wykształcenie. Wierzymy, że dzięki naszym prostym i praktycznym poradom, uda się dołożyć cegiełkę w kwestii edukacji nt. szanowania żywności – zarówno w zakresie kupowania, jak i przechowywania produktów, by nie powielać błędnych wzorców” – czytamy w komunikacie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze

2 na 3 Polaków nie wierzy, że państwo zagwarantuje im wypłatę emerytury

Czy Polacy obawiają się upadku systemu emerytalnego? Najnowsze badanie portalu interviewme pokazuje, że braku emerytury obawia się aż 2...

Średnia płaca wynosi już prawie 6 tys. zł

GUS podał najnowsze dane dotyczące zatrudnienia i wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw za grudzień 2020 roku. Wynika z niego, że...

Youtuber zapłaci ponad 400 tys. zł kary za promowanie piramid finansowych

UOKiK nałożył pierwszą w historii karę za naganianie na systemy typu piramida. Zapłaci ją youtuber Damian Żukiewicz działający pod...

Banknot 1000 zł powróci? Zdaniem prezesa NBP należy się go spodziewać

Ostatni raz banknot 1000 zł był drukowany w 1996 roku. Był to końcowy etap denominacji. Wiele wskazuje jednak na...

Kolejne veto przedsiębiorców? Tym razem stawia je branża fitness

Przedsiębiorcy coraz chętniej otwierają swoje biznesy mimo obowiązujących restrykcji. Kolejne branże dołączają do akcji, a teraz swój udział zadeklarowała...

#OtwieraMY – przedsiębiorcy otwierają biznesy mimo restrykcji

Akcja #OtwieraMY zyskuje coraz większą popularność. Przedsiębiorcy w akcie buntu otwierają swoje biznesy mimo obowiązujących restrykcji. Powstała nawet mapa,...

Warto przeczytać

2 na 3 Polaków nie wierzy, że państwo zagwarantuje im wypłatę emerytury

Czy Polacy obawiają się upadku systemu emerytalnego? Najnowsze badanie...

Średnia płaca wynosi już prawie 6 tys. zł

GUS podał najnowsze dane dotyczące zatrudnienia i wynagrodzenia w...
- Reklama -

Może Cię zainteresowaćPOWIĄZANE
Polecane dla Ciebie