Marketing „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie” – Tesco sprawdziło, dlaczego marnujemy...

„Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie” – Tesco sprawdziło, dlaczego marnujemy żywność i rusza z nową kampanią

-

- Reklama -

Tesco przeprowadziło badania dotyczące tego, dlaczego Polacy marnują jedzenia. Wnioski z nich stały się punktem wyjścia do kampanii „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie”. Sklep chce w ten sposób zwiększyć świadomość Polaków na temat marnowania żywności.

Sprawdź też: Zakupy na zapas. Polacy mogą stracić od 200 do 1 000 zł

Polacy nie dbają o żywność

„Dla co trzeciego Polaka największym problemem w niemarnowaniu żywności jest brak umiejętności oceny po wyglądzie lub zapachu, czy określone artykuły wciąż nadają się do spożycia. Jedna czwarta z nas nie posiada umiejętności właściwego zaplanowania zakupów lub nie ma wystarczającej wiedzy o właściwym przechowywaniu produktów. Co czwarty Polak przyznaje również, że robi za duże zapasy” – wynika z badań przeprowadzonych przez Tesco.

Jak podaje sklep, tylko co czwarty Polak robi zakupy według planu. 15% robi je spontanicznie. Co ciekawe, ponad połowa badanych uważa, że posiada wiedzę o tym, jak przechowywać żywność, aby jej nie zmarnować. Wyniki tego jednak nie potwierdzają. Okazuje się też, że kobiety w większym stopniu odczuwają poczucie winy z powodu marnowania jedzenia (56%). Z badań wynika również, że stopień wiedzy o marnowaniu jedzenia zależy od wykształcenia. Im wyższe, tym więcej wiemy o prawidłowym gospodarowaniu żywności.

„Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie”

Badania przeprowadzone przez sklep stały się punktem wyjścia do przeprowadzenia nowej kampanii. „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie” ma zwiększyć świadomość Polaków o tym, jak gospodarować żywnością.

„Wiedza na temat niemarnowania żywności wciąż nie jest wystarczająca i chcemy to zmienić, docierając z naszą kampanią do jak największej liczby osób, bez względu wiek, płeć i wykształcenie. Wierzymy, że dzięki naszym prostym i praktycznym poradom, uda się dołożyć cegiełkę w kwestii edukacji nt. szanowania żywności – zarówno w zakresie kupowania, jak i przechowywania produktów, by nie powielać błędnych wzorców” – czytamy w komunikacie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze

Czy spadek Bitcoina zrujnuje gospodarkę?

Wszyscy się tego spodziewali, lecz mało kto się do tego przygotował. Spadek Bitcoina już od pewnego czasu zapowiadany był...

Polska spółka będzie produkować szczepionki. Kurs wystrzelił w górę

Polska spółka Mabion podpisała umowę ramową z Novavax. Oznacza to, że będzie w posiadaniu technologii i prób technicznych potrzebnych...

Zoom jeszcze nigdy tyle nie zarobił. Firma podała wyniki

Zoom opublikował wyniki za IV kw. 2020 roku. Wynika z nich, że był to okres rekordowy dla firmy. Jej...

Polska Izba Hotelarzy zachęca do walki o odszkodowania od państwa

Polska Izba Hotelarzy przekonuje o skuteczności dochodzenia odszkodowań od państwa za straty spowodowane ograniczeniem działalności. W rozmowie z Newserią...

AliExpress nie rezygnuje z polskiego rynku. Wprowadzi duże zmiany

Allegro króluje na polskim rynku zakupów internetowych. Dodatkowo niebawem w Polsce pojawi się także Amazon. To duże zagrożenie dla...

Lokaty do lamusa? Polacy masowo wycofują pieniądze

Lokaty nie cieszą się zaufaniem Polaków. Jak wynika z najnowszych danych NBP, w ciągu roku wycofano z nich aż...

Warto przeczytać

Czy spadek Bitcoina zrujnuje gospodarkę?

Wszyscy się tego spodziewali, lecz mało kto się do...

Polska spółka będzie produkować szczepionki. Kurs wystrzelił w górę

Polska spółka Mabion podpisała umowę ramową z Novavax. Oznacza...
- Reklama -

Może Cię zainteresowaćPOWIĄZANE
Polecane dla Ciebie