Marketing „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie” – Tesco sprawdziło, dlaczego marnujemy...

„Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie” – Tesco sprawdziło, dlaczego marnujemy żywność i rusza z nową kampanią

-

- Reklama -

Tesco przeprowadziło badania dotyczące tego, dlaczego Polacy marnują jedzenia. Wnioski z nich stały się punktem wyjścia do kampanii „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie”. Sklep chce w ten sposób zwiększyć świadomość Polaków na temat marnowania żywności.

Sprawdź też: Zakupy na zapas. Polacy mogą stracić od 200 do 1 000 zł

Polacy nie dbają o żywność

„Dla co trzeciego Polaka największym problemem w niemarnowaniu żywności jest brak umiejętności oceny po wyglądzie lub zapachu, czy określone artykuły wciąż nadają się do spożycia. Jedna czwarta z nas nie posiada umiejętności właściwego zaplanowania zakupów lub nie ma wystarczającej wiedzy o właściwym przechowywaniu produktów. Co czwarty Polak przyznaje również, że robi za duże zapasy” – wynika z badań przeprowadzonych przez Tesco.

Jak podaje sklep, tylko co czwarty Polak robi zakupy według planu. 15% robi je spontanicznie. Co ciekawe, ponad połowa badanych uważa, że posiada wiedzę o tym, jak przechowywać żywność, aby jej nie zmarnować. Wyniki tego jednak nie potwierdzają. Okazuje się też, że kobiety w większym stopniu odczuwają poczucie winy z powodu marnowania jedzenia (56%). Z badań wynika również, że stopień wiedzy o marnowaniu jedzenia zależy od wykształcenia. Im wyższe, tym więcej wiemy o prawidłowym gospodarowaniu żywności.

„Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie”

Badania przeprowadzone przez sklep stały się punktem wyjścia do przeprowadzenia nowej kampanii. „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie” ma zwiększyć świadomość Polaków o tym, jak gospodarować żywnością.

„Wiedza na temat niemarnowania żywności wciąż nie jest wystarczająca i chcemy to zmienić, docierając z naszą kampanią do jak największej liczby osób, bez względu wiek, płeć i wykształcenie. Wierzymy, że dzięki naszym prostym i praktycznym poradom, uda się dołożyć cegiełkę w kwestii edukacji nt. szanowania żywności – zarówno w zakresie kupowania, jak i przechowywania produktów, by nie powielać błędnych wzorców” – czytamy w komunikacie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze

Lokalizacje Strajku Kobiet znajdziemy na Google Maps

Od już prawie tygodnia w całej Polsce trwają protesty związane z decyzją Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji. Jak się...

Pyszne.pl pomoże restauracjom

Serwis Pyszne.pl wprowadza specjalne środki wsparcia dla restauracji z powodu kolejnych restrykcji nałożonych na lokale. Pakiet pomocy zawiera m.in....

Gastronomia znowu zamknięta! Przedstawiciele firm wysłali petycję do premiera

Wszystko wskazuje na to, że gastronomia ma przed sobą kolejne ciężkie tygodnie. Zgodnie z nowymi przepisami z powodu COVID-19...

PayPal wchodzi na rynek kryptowalut

Operator płatności PayPal umożliwi klientom zakupy za pomocą Bitcoinów i kilku innych cyfrowych walut. Poprzez platformę będzie można nabyć...

Druga fala nie uderzy w nas tak mocno? Ministerstwo prognozuje

Ministerstwo Finansów oceniło, że druga fala pandemii nie zaszkodzi nam tak dramatycznie, jak w przypadku pierwszego kryzysu. Nowe obostrzenia...

Lentilky przestaną być czeskie. Produkcja przenosi się do Niemiec

Kultowe cukierki Lentilky znikają z Czech. Jak informuje Nestle, teraz produkcja przeniesie się do Hamburga. Ma to ułatwić procesy...

Warto przeczytać

Lokalizacje Strajku Kobiet znajdziemy na Google Maps

Od już prawie tygodnia w całej Polsce trwają protesty...

Pyszne.pl pomoże restauracjom

Serwis Pyszne.pl wprowadza specjalne środki wsparcia dla restauracji z...
- Reklama -

Może Cię zainteresowaćPOWIĄZANE
Polecane dla Ciebie