Koncern Mars Inc. zapowiedział, że przeprowadzi rebranding kultowej marki Uncle Ben’s. Wszystko przez uprzedzenia na tle rasowym, bo dawniej Amerykanie zwracali się do Afroamerykanów per “wujo” po to, aby uniknąć zwrotu per “pan”. Marka chce w ten sposób pokazać, że jest przeciwna uprzedzeniom na tle rasowym.
Sprawdź też: LG Polska tłumaczy się z seksistowskiej reklamy na TikToku
Uncle Ben’s zmieni się
Kultowa marka Uncle Ben’s, należąca do Mars Inc., przejdzie rebranding związany z rasistowskimi uprzedzeniami. Dotychczasowa identyfikacja zawierała bowiem czarnoskórego mężczyznę z napisem “wujo Ben”. Problem w tym, że dawniej Amerykanie zwracali się tak do Afroamerykanów tylko po to, aby uniknąć nazywania ich per “pan”. W stosunku do kobiet stosowano analogiczną formę, czyli “ciocia”.
Przedstawiciele firmy przyznali, że marka wymaga ewolucji i teraz jest na to najlepszy czas. W komunikacie na Facebooku podkreślono, że Uncle Ben’s słucha głosu swoich konsumentów, a “zwłaszcza przedstawicieli afroamerykańskiej społeczności”. Zmianie z pewnością ulegnie wizualna identyfikacja, ale szczegółów jeszcze nie znamy.
As a global brand, we know we have a responsibility to help put an end to racial injustices. One way we can do this is…
Opublikowany przez Uncle Ben's U.S.A. Środa, 17 czerwca 2020
Media przypominają, że na podobną zmianę zdecydował się koncern PepsiCo w sprawie marki Aunt Jemima. Na opakowaniach produktów należących do “cioci Jemimy” znajdowała się czarnoskóra kobieta, która symbolizowała stereotypową służącą w domu białej rodziny. Firma postanowiła zmienić i nazwę, i logo brandu, aby uniknąć tych skojarzeń.