OLX przygotował ciekawą kampanię z okazji Dnia Kobiet. W ironicznym spocie wystąpiły kobiety, których problemy z niską płacą czy brakiem awansu rozwiązało kupienie… jaj. Akcja ma zwrócić uwagę na nierówności na rynku pracy.
Bez jaj
Kampania OLX jest prowokacyjna, bo w spocie główną rolą odgrywają jaja, które może kupić sobie każda kobieta. W ten sposób zwrócono uwagę na to, że mężczyźni zarabiają więcej na tych samych stanowiskach, mają większą władzę i szybciej awansują. Całość została podsumowana gorzkim “bez jaj”.
Film zatytułowany jak prawdziwy clickbait, czyli “HIT! ONE ZNALAZŁY SPOSÓB NA SZYBKI AWANS I PODWYŻKĘ. ZOBACZ JAKI! [WIDEO]”, odsyła na stronę https://bezjaj.org.pl/. Znajdują się na niej dodatkowe materiały, w których problem nierówności na rynku pracy omówiono obszernie. OLX Praca stanowi jedynie tło do omawianego tematu.
W spocie wystąpiły rozpoznawalne kobiety zajmujące różne profesje: Olga Bołądź, Olga Kalicka, Katarzyna Pakosińska, Tamara Arciuch, Paulina Mikuła i Agnieszka Rylik.
Praca za darmo przez 2 miesiące
OLX zwrócił uwagę na różne problemy m.in. na to, że pensje kobiet są niższe od pensji mężczyzn. Średnio jest to 18,5 proc., co oznacza, że panie wykonują swoją pracę za darmo przez 68 pierwszych dni w roku. Wyjaśniając poszczególne zagadnienia posłużono się takimi hasłami jak: tokenizm, aksamitne getto, szklany sufit.
Zobacz też: Bolt przygotował dla kobiet rabat w wysokości luki płacowej