Toyota Motor Europe zmienia swój wizerunek. To część globalnej transformacji marki, które chce stać się szeroko rozumianym dostawcą mobilności, również w zakresie usług finansowych. Rebranding przeszedł zarówno logotyp, jak i typografia.
Sprawdź też: Kultowa marka Uncle Ben’s dostosuje się do obecnych czasów i przejdzie rebranding
Toyota zmienia wizerunek
W Europie trwa wprowadzanie rebrandingu Toyoty i wszystkich jej submarek. Nowa identyfikacja wizualna wpisuje się w epokę cyfryzacji i dominacji urządzeń mobilnych.
– Nowy design opracowano z myślą o coraz bardziej różnorodnych klientach, których marka pozyskuje w związku z nieustannym poszerzaniem zakresu produktów i usług mobilnych. Identyfikacja wizualna pozwala zachować spójność zarówno na wszelkiego rodzaju ekranach i urządzeniach mobilnych, jak i na fizycznych przedmiotach i płaszczyznach – czytamy w informacji prasowej marki.
Projekt nowej identyfikacji opiera się na czterech wartościach. Są to: patrzenie w przyszłość, synchronizacja z urządzeniami mobilnymi, wrażenia klasy premium, spójność wszystkich działów, jednostek i submarek.
Nowe logo ma teraz dwuwymiarowy design, bez znaku słownego Toyoty. Nowa identyfikacja stanie się częścią wszystkich form komunikacji, ale stary emblemat będzie montowany na samochodach. W celu ujednolicenia wszystkich submarek niektóre jednostki zmienią też swoje nazwy.
– Toyota Insurance Management otrzymuje nazwę Toyota Insurance Services, która jest lepiej dostosowana do wciąż rozwijających się usług internetowych i mobilnych. Program sprzedaży samochodów używanych Toyota Plus zmienia nazwę na Toyota Approved Used – czytamy w komunikacie.
Jak podkreśla Didier Gambart, wiceprezes ds. sprzedaży, marketingu i doświadczeń klientów, nowa identyfikacja powstała z myślą o świecie jutra.