Marketing Tym razem Nestlé przeprowadzi rebranding z powodu podtekstu rasowego

Tym razem Nestlé przeprowadzi rebranding z powodu podtekstu rasowego

-

- Reklama -

Koncern Nestlé dołącza do spółek, które zmieniają nazwy produktów z powodu podtekstu rasowego. Rebranding przejdą aż trzy marki: Chicos, Red Skins i Beso de Negra. Nazwy wszystkich uznano za niereprezentujące wartości firmy, zawierające podtekst rasowy.

Sprawdź też: Kultowa marka Uncle Ben’s dostosuje się do obecnych czasów i przejdzie rebranding

Nestlé zmienia marki przez podteksty rasowe

Koncern Nestlé postanowił zmienić nazwy marek słodyczy Chicos i Red Skins. Jak czytamy na wp.pl, obecne nazwy nie są neutralne rasowo, a to nie zgadza się z polityką firmy.

– Zróżnicowana i inkluzywna kultura jest fundamentem naszej siły. Wartości Nestlé są zakorzenione w szacunku, a my nie tolerujemy rasizmu ani dyskryminacji w jakiejkolwiek formie – wytłumaczono w oświadczeniu.

“Chico” to określenie stereotypowego przedstawiciela społeczności Latynosów. Natomiast “Redskin” jest angielską obelgą, która opisuje rdzenne plemiona żyjące na terenie Ameryki. Nazwa marki Beso de Negra oznacza w wolnym tłumaczeniu “pocałunek od czarnej kobiety”.

Nestlé nie podało jeszcze nowych nazw produktów, ale ich zmiana ma nastąpić “natychmiast”.

Koncerny unikają podtekstów rasowych

Nestlé to już trzeci koncern, który podjął decyzję o rebrandingu marek z powodu rasistowskich podtekstów. Jako pierwsza zrobiła to PepsiCo, zapowiadając zmianę marki Aunt Jemima. Potem podobną zmianę zapowiedział Mars Inc. w odniesieniu do marki Uncle Ben’s. Obie nazwy wykorzystują określenia “wujek” i “ciocia”, których dawniej używano w stosunku do Afroamerykanów po to, aby nie zwracać się do nich per “pan”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze

Polska spółka będzie produkować szczepionki. Kurs wystrzelił w górę

Polska spółka Mabion podpisała umowę ramową z Novavax. Oznacza to, że będzie w posiadaniu technologii i prób technicznych potrzebnych...

Zoom jeszcze nigdy tyle nie zarobił. Firma podała wyniki

Zoom opublikował wyniki za IV kw. 2020 roku. Wynika z nich, że był to okres rekordowy dla firmy. Jej...

Polska Izba Hotelarzy zachęca do walki o odszkodowania od państwa

Polska Izba Hotelarzy przekonuje o skuteczności dochodzenia odszkodowań od państwa za straty spowodowane ograniczeniem działalności. W rozmowie z Newserią...

AliExpress nie rezygnuje z polskiego rynku. Wprowadzi duże zmiany

Allegro króluje na polskim rynku zakupów internetowych. Dodatkowo niebawem w Polsce pojawi się także Amazon. To duże zagrożenie dla...

Lokaty do lamusa? Polacy masowo wycofują pieniądze

Lokaty nie cieszą się zaufaniem Polaków. Jak wynika z najnowszych danych NBP, w ciągu roku wycofano z nich aż...

McDonald’s i inne sieci handlowe nie zgadzają się z ustawą krajobrazową. Pozwą Gdańsk

Z powodu ustawy krajobrazowej z przestrzeni miejskiej muszą zniknąć m.in. wielkoformatowe reklamy i billboardy. Jak się okazuje, dotyczy to...

Warto przeczytać

Polska spółka będzie produkować szczepionki. Kurs wystrzelił w górę

Polska spółka Mabion podpisała umowę ramową z Novavax. Oznacza...

Zoom jeszcze nigdy tyle nie zarobił. Firma podała wyniki

Zoom opublikował wyniki za IV kw. 2020 roku. Wynika...
- Reklama -

Może Cię zainteresowaćPOWIĄZANE
Polecane dla Ciebie